MJ, alebo superstar súčasnej módnej scény
Marc Jacobs lieta medzi Parížom a New Yorkom a užíva si svoje jedinečné postavenie, za ktorým je predovšetkým jeho úspech u Louis Vuittona, pretože kabelky, ktoré navrhuje zabezpečujú tejto značke aj v čase krízy zaručené príjmy.
Tento úspech mu doprial takú priazeň Bernarda Arnaulta - vlastníka všetkých značiek, pod ktorými je MJ podpísaný – že môže experimentovať. A on experimentuje rád. Ako mág na pop kultúru dokáže spájať niekedy nespojiteľné. Po clubingu 8O-tych rokov, ktoré vrátil v predchádzajúcej sezóne do obehu, tentoraz vsadil na prelínanie prvkov tradičnej japonskej odevnej kultúry s tou našou západnou. Otázku, či je za tým snaha predávať v Japonsku, kde žije asi najviac obetí značkovej módy na svete v ešte lepších objemoch, alebo jednoducho potreba vydať sa na cestovateľkú misiu za nápadmi, necháme ako nezodpovedanú, ale prvá možnosť sa v čase krízy črtá ako pravdepodobnejšia.
Prehliadka jeho autorskej kolekcie pod značkou Marc Jacobs v rámci týždňa módy v New Yorku sa predvádzala v čisto bielych až laboratórne čistých priestoroch a nenechali si ju ujsť ani Madonna či Lady Gaga. Najlepšie modelky, medzi ktorými bola aj naša Kamila Filipčíková, mali make-up v štýle gejší a celé boli ako obalané do volánov, ktorých vrstvenie a hlavne množstvo bolo niekedy až zákerné. K tomu namiešal Marc Jacobs jemné pančuškové nohavice à la legíny a celé toto volánové dielo zakryl naríklad klasickým trenčkotom či kabátikom s vojenskými prvkami doplnený tenkým opaskom pod prsiami. Týmito a podobnými netradičnými kombináciami si Marc Jacobs vytvoril skutočne veľký manévrovací priestor, v rámci ktorého miešal z hľadiska odevnej kutúry rozdielne textúry, farby a línie a doslova sa pohrával s jednotlivými prvkami veľmi odvážne až drzo.
Ak sa dnes hovorí o tom, že móda fúzuje všetko, čo už to bolo a vytvára z toho novú formu len vďaka porušovaniu čistoty štýlu – miešať sa môže všetko so všetkým – potom Marc Jacobs tento nový rozmer módy pochopil najlepšie. Jeho schopnosť vycítiť, čo v daný okamih zaberie, čo si v tej chvíli môže dovoliť, je výnimočný a preto je dnes tou najväčšou superstar módnej scény.
Foto: isifa.com
Tento úspech mu doprial takú priazeň Bernarda Arnaulta - vlastníka všetkých značiek, pod ktorými je MJ podpísaný – že môže experimentovať. A on experimentuje rád. Ako mág na pop kultúru dokáže spájať niekedy nespojiteľné. Po clubingu 8O-tych rokov, ktoré vrátil v predchádzajúcej sezóne do obehu, tentoraz vsadil na prelínanie prvkov tradičnej japonskej odevnej kultúry s tou našou západnou. Otázku, či je za tým snaha predávať v Japonsku, kde žije asi najviac obetí značkovej módy na svete v ešte lepších objemoch, alebo jednoducho potreba vydať sa na cestovateľkú misiu za nápadmi, necháme ako nezodpovedanú, ale prvá možnosť sa v čase krízy črtá ako pravdepodobnejšia.
Prehliadka jeho autorskej kolekcie pod značkou Marc Jacobs v rámci týždňa módy v New Yorku sa predvádzala v čisto bielych až laboratórne čistých priestoroch a nenechali si ju ujsť ani Madonna či Lady Gaga. Najlepšie modelky, medzi ktorými bola aj naša Kamila Filipčíková, mali make-up v štýle gejší a celé boli ako obalané do volánov, ktorých vrstvenie a hlavne množstvo bolo niekedy až zákerné. K tomu namiešal Marc Jacobs jemné pančuškové nohavice à la legíny a celé toto volánové dielo zakryl naríklad klasickým trenčkotom či kabátikom s vojenskými prvkami doplnený tenkým opaskom pod prsiami. Týmito a podobnými netradičnými kombináciami si Marc Jacobs vytvoril skutočne veľký manévrovací priestor, v rámci ktorého miešal z hľadiska odevnej kutúry rozdielne textúry, farby a línie a doslova sa pohrával s jednotlivými prvkami veľmi odvážne až drzo.
Ak sa dnes hovorí o tom, že móda fúzuje všetko, čo už to bolo a vytvára z toho novú formu len vďaka porušovaniu čistoty štýlu – miešať sa môže všetko so všetkým – potom Marc Jacobs tento nový rozmer módy pochopil najlepšie. Jeho schopnosť vycítiť, čo v daný okamih zaberie, čo si v tej chvíli môže dovoliť, je výnimočný a preto je dnes tou najväčšou superstar módnej scény.
Foto: isifa.com
Ďalšie články
29.10.2009 22:00 Rocker návrhárom23.04.2009 23:10 Návrhárska jar v H&M
18.03.2009 18:18 Kráľ Karl stále kraľuje
24.02.2009 11:39 Aukcia storočia
15.02.2009 14:16 Smeruje Alexander Wang k Valentinovi?