Ideál krásy

Keď sa obzrieme štyridsať rokov späť je celkom jasné, že každá z uplynulých štyroch dekád priniesla nový ideál krásy, nové impulzy, trendy, procedúry, produkty, ktoré veľmi silne zarezonovali a ovplyvnili milióny žien. Za tých štyridsať rokov sa výrazne zmenil aj náš postoj ku kozmetike, ktorá je dnes jedným z najdynamickejšie sa rozvíjajúcim odvetvím.

Sedemdesiate roky minulého storočia boli v znamení džínsov, dlhých vlasov, etnickej módy a z hľadiska kozmetického do stredu pozornosti sa dostávalo postupne aj telo. Stelesnením ideálu krásy, novej ženskosti sa stala vyšportovaná anglická herečka Farrah Fawcett, hrdinka seriálu Charlieho anjeli. V make-upe sa objavili dúhové farby na očiach, vlasy sa česali do obrovských frizúr a aj veľké módne domy ako Dior, Chanel a Yves Saint Laurent začali vytvárať svoje kozmetické divízie.
















Ženy v osemdesiatych rokoch sa chceli čo najviac vyrovnať mužom. Kostýmy a šaty s mohutnými ramenami, veľmi prísne a jednoznančné, však nebránili tomu, aby kozmetický priemysel prišiel s jasne červenými perami, fialovými očnými tieňmi na viečkach a modrou mascarou. Znamením úspechu, ideálnym telom bolo opálené telo, telo ako vysústružené z ocele vďaka aerobiku, ktorého najväčšou propagátorkou bola Jane Fondová. Cvičenie aerobiku, vitamíny a nové technológie anti-aging kozmetiky však nestačili a k slovu sa dostala oveľa viac aj korektívna plastická chirurgia. V USA sa v roku 1988 zvýšil počet procedúr plastickej chirurgie o 63 %. Liposukcia bola v tom čase na prvom mieste v celosvetovom meradle.












Kríza, nezamestnanosť ale aj AIDS – boli tie hraničné situácie deväťdesiatych rokov, ktoré priniesli veľmi radikálnu zmenu . Ako nová múza času sa objavila Kate Moss, v móde zavládol minimalizmus a neutrálne farby, v kozmetike prirodzený, tzv. nahý make-up, ktorý akoby chcel ešte zvýrazniť priesvitnú kožu a prirodzené vlasy. Akoby sa všetci chceli vzdať kultu dokonalosti. Aerobik nahradil strečing a k uvoľňovaniu tela sa začali využívať aj rôzne antistresové procedúry ako kúpele, masáže, zábaly. Nech žije wellness!
















Nové milénium vytvorilo opäť nový ideál krásy. Všetko mladé a štíhle je v trende a navyše módna a reklamná fotografia je tak dokonalá, resp. dokonale vyretušovaná, že ideál krásy sa vzďaľuje realite. Estetická chirurgia a kozmetický priemysel sa roztáča na plné obrátky. Toľko skrášľovacích procedúr a produktov tu ešte nebolo. V posledných rokoch sa vehementne hlási o slovo prírodná kozmetika. V roku 2007 sa len na francúzskom trhu objavilo 350 nových produktov prírodnej kozmetiky, ktorá chce konkurovať tej „chemickej“, no zatiaľ, čo sa týka ziskov, na ňu ešte nemá. Kyselina hyaluronová je ešte stále účinnejšia, no napriek tomu všetci, všade a neustále chcú zachráňovať planétu a avizujú návrat k prírode a prirodzenej kráse.

Foto: isifa.com


Bookmark and Share
 

Ďalšie články

22.03.2010 13:38 Žuvačka vs. vrásky
13.12.2009 13:52 Julia Robertsová a Lancôme
22.10.2009 08:56 Fergie podpísala zmluvu s AVONom
09.06.2009 10:34 Príbeh inšpirovaný krásou
14.04.2009 13:50 Vyskúšajte Sensitest

Diskusia

Pridaj príspevok



späť

Móda ulice


Fashion people


Najnovšie

TV Štýl 24

 

Odporúčame

Anketa

Čo sa chystáte zaradiť do svojej jarnej garderóby?

 pletený kardigán spolu so stále aktuálnymi legínami (69)

 koženú bundu v kombinácii s mini a členkovými topánkami (66)

 džínsový outfit vo western štýle (62)

 trendový béžový trenčkot na šatách v štýle „first lady“ (75)


     Spolu: 272x