Príbeh inšpirovaný krásou

4. júna sa stretli pozvaní hostia z Čiech a Slovenska v pražskom Žofíne, aby si spoločne s ostatnými priateľmi značky L´Oréal na celom svete presne v tento deň pripomenuli storočný príbeh, ktorého hlavnou myšlienkou, témou či inšpiráciou je krása.

Tento príbeh, či skôr sága sa začala písať v roku 1909 v jednom malom parížskom byte, kde jedáleň slúžila zároveň ako výstavný priestor a kuchyňa ako laboratórium a kde francúzsky chemik Eugène Schueller s približne 120 eurami vo vrecku založil spoločnosť s názvom La Société Française de Teintures inoffensives Pour Cheveux (Francúzska spoločnosť pre bezpečné vlasové farby). Schueller bol vizionárom svojej doby, ktorý si kládol za cieľ prepojiť svet vedy a krásy a vytvárať inovatívne výrobky, ktoré by účinne reagovali na potreby zákazníkov. Bol odhodlaný uspieť v priemysle, ktorý v tom čase ani neexistoval. Schueller sa rýchlo spojil so skupinou parížskych kaderníkov, ktorí podporovali jeho snahy a podnikanie. Sústredil sa na vlasové farby a bol rozhodnutý spôsobiť revolúciu na trhu vytvorením prípravkov, ktoré by farbili vlasy účinne, ale zároveň ich aj chránili, vyživovali a zlepšovali ich zdravie. Od začiatku hovoril o svojom podniku skôr ako o vzdelávacom stredisku pre kaderníckych profesionálov, o "univerzite farieb na vlasy", ako sám povedal. Na prvé miesto staval poskytovanie služieb tomuto priemyslu a sám významne prispel k rozvoju profesie starostlivosť o vlasy. Jeho vízia udala tón pre nasledujúcich sto rokov: vzdelávanie a školenie zostávajú súčasťou identity spoločnosti L´Oréal dodnes.

Každú úspešnú cestu vytyčujú míľniky. Tieto zásadné okamihy majú rôznu podobu, no od svojho vzniku sa snažila spoločnosť L'Oréal o vývoj výrobkov zodpovedajúcich rôznym typom kozmetických potrieb. V priebehu svojej storočnej histórie vyvinula celý rad dôležitých produktov, ktoré zmenili podobu kozmetiky ako takej. Na začiatku to bola Aureola - prvá farba na vlasy Eugèna Schuellera, v roku 1934 DOP, prvý šampón bez mydla, Ambre Solaire z roku 1936 bol prvým ochranným opaľovacím mliekom. Po vojne v roku 1945 vznikol Oréol – prvý prípravok na studenú trvalú onduláciu a v roku 1966 uzrel svetlo sveta Recital – prvá sada na farbenie vlasov doma. Deväťdesiate roky boli úspešné pre L´Oréal Paris a jeho pleťový krém Revitalift a ďalšie kozmetické prípravky. A v tomto roku Lancôme, ktorá patrí popri ďalších 25 značkách do spoločnosti L´Oréal, uviedol Généfique, aktivátor mladosti, prvú pleťovú starostlivosť na trhu využívajúcu genetiku.

Dnes patrí spoločnosti L'Oréal 26 medzinárodných kozmetických značiek, pôsobí vo viac ako 130 krajinách sveta a zamestnáva viac ako 63 000 ľudí. Zostáva verná svojim počiatkom a stále sa zameriava na kozmetiku, ktorá tvorí 98% jej obratu, a uchováva si stále rovnaké vnútorné hodnoty, ktoré stáli pri jej vzniku: inovácia, dokonalosť a ohľad na individuálne kozmetické potreby. L'Oréal sprevádza svet krásy vo všetkých jej podobách, prípravky spoločnosti sú dostupné vo všetkých typoch distribučných sietí, od masového predaja po luxusný predaj.

V zhode s Schuellerovým presvedčením o dôležitosti vedy pri vývoji kozmetiky je aj dnes L'Oréal lídrom v oblasti výskumu v kozmetickom priemysle. Pôsobiť v spoločnosti L'Oréal ako výskumný pracovník neznamená len hľadať informácie a fakty, ale aj rozvíjať sa a hľadať miesto v reťazci vedomostí, ktoré spoločnosť historicky nadobúdala. Medzi najvýznamnejšie objavy patria čistý termálny planktón (1970), Ionen G (1978), ceramidy R (1985), Aminexil (1996), Mexoryl XL (1999) a Na-xylánu (2006).

Známy slogan L'Oréalu: „Pretože ja za to stojím“ propagujúci aj nezávislosť žien, bol prvýkrát predstavený v roku 1971 v Spojených štátoch, aby podporil predaj farieb L'Oréal Préférence, ktoré stáli o dolár viac než konkurenčné prípravky: "Používám najdrahšiu farbu na vlasy na svete, pretože za to stojím." Slogan sa stal symbolom značky L'Oréal Paris a získal si celosvetovú popularitu v mnohých rôznych jazykov a s rozširovaním produktových radov nabral aj rôzne podoby ako: "Pretože vy za to stojíte", "Pretože za to stojí", ale jadro oznámenia zostáva rovnaké: krása má svoju hodnotu.

Na úsvite 21. storočia zostáva príbeh spoločnosti L'Oréal verný svojim počiatkom. Dôraz je kladený na inováciu, dokonalosť a rozširovanie poznatkov o kráse. Vďaka a všetko najlepšie.

Bookmark and Share
 

Ďalšie články

22.03.2010 13:38 Žuvačka vs. vrásky
13.12.2009 13:52 Julia Robertsová a Lancôme
22.10.2009 08:56 Fergie podpísala zmluvu s AVONom
10.09.2009 22:35 Ideál krásy
14.04.2009 13:50 Vyskúšajte Sensitest

Diskusia

Pridaj príspevok



späť

Móda ulice


Fashion people


Najnovšie

TV Štýl 24

 

Odporúčame

Anketa

Čo sa chystáte zaradiť do svojej jarnej garderóby?

 pletený kardigán spolu so stále aktuálnymi legínami (69)

 koženú bundu v kombinácii s mini a členkovými topánkami (66)

 džínsový outfit vo western štýle (62)

 trendový béžový trenčkot na šatách v štýle „first lady“ (75)


     Spolu: 272x