Proti stresu

O strese sa hovorí, že je fenoménom modernej doby, ktorá nás núti pracovať a žiť veľmi rýchlo. Nie je to celkom pravda. Už naši predkovia čelili stresu. A tak, keď pocítite, akoby vo vás všetko vibrovalo, teda telo vám oznamuje, že nastupuje stres, mali by ste vedieť, čo robiť.

Pocit stresu je uložený hlboko až v počiatkoch nášho vývoja, keď bol človek vystavený rôznym nebezpečným situáciám a existovali pre neho v podstate len dve cesty vyrovnania sa s nimi – zostať a bojovať, alebo utiecť. Fyzická námaha s tým spojená spotrebovala všetky chemické látky, ktoré sa pri strese uvoľnili a po skončení tejto situácie, stres bez následkov pominul. V dnešnej rýchlej dobe sa však často stáva, že stresové situácie sa striedajú tak rýchlo, že nemáme čas na upokojenie a potom sa už zo stresu stáva toxín. Príliš veľa stresu môže spôsobiť, že zrýchlený tep začne vytvárať prisilný tlak na srdce, ktorý ho oslabuje a zvyšuje tak riziko infarktu. Napätie vo svaloch sa môže zmeniť na kŕče, čo vedie k bolestiam hlavy a chrbtice. Biele krvinky, ktoré sa počas stresu uvoľňujú a nemajú sa ako spotrebovať spúšťajú alergie a zhoršujú imunitu. A chemikálie, ktoré sa uvoľnia zaťažujú naše nadobličky a my sa cítime unavení.
Čo nám pomôže, aby sme stres a jeho následky dokázali eliminovať. Určite by sme mali začať viac plánovať svoj deň a svoje povinnosti. Na začiatok si skúste ráno urobiť poriadok na pracovnom stole a určiť si priority. Mali by ste obmedziť kofeín, ktorý stimuluje nadobličky k produkovaniu stresových hormónov. Kávu môžete nahradiť mätovým alebo zázvorovým čajom. Skúste to s jógou, ktorá je účinným pomocníkom pri vyrovnávaní sa so stresom. V strave by ste sa mali zamerať na potraviny s vitamínom B ako sú cereálie, celozrnný chlieb, mlieko, mäso, jogurt, vajcia, banány a sušené ovocie. Počas stresujúceho dňa si doprajte krátke cvičenie na pretiahnutie. Na obed si dajte sacharidy, ktoré upokojujú, pretože zvyšujú hladinu hormónu serotonínu v mozgu. Teda chlieb, cestoviny, ryža a zemiaky a k tomu šalát alebo dusená zelenina je ideálny obed. Vynechajte bielkoviny, pretože tie upokojujúce účinky otupujú. Nemali by ste zabudnúť na cvičenie, šport, pretože pri športe sa spaľujú zvyšky adrenalínu. Už tridsať minút rýchlej chôdza spúšťa tento spaľovací proces. Vyskúšať môžete aj aromaterapiu – skvelá antistresová zmes sa skladá z dvoch kvapiek levanduľového oleja, dvoch kvapiek mandarínkového oleja a jednej kvapky jazmínového, ktorú si môžete pridať do kúpeľa a relaxovať 15 minút. A určite si doprajte veľa kvalitného spánku, ktorý vždy bol a je tým najúčinnejším prostriedkom odbúravajúcim stres a nezabudnite, že do pohody by ste sa mali dostať už dve hodiny predtým, ako sa k spánku uložíte.

Foto: isifa.com

Bookmark and Share
 

Ďalšie články

22.04.2011 11:07 Hviezdna kvalita kolekcie H&M Fashion against AIDS
24.03.2010 21:20 Krásne a zdravé vlasy
22.03.2010 13:59 Predtým bola farba, teraz je tu INOA
16.03.2010 10:32 Ocenenie dizajnu Sony
05.03.2010 11:16 Kód mladosti

Diskusia

Pridaj príspevok



späť

Móda ulice


Fashion people


Najnovšie

TV Štýl 24

 

Odporúčame

Anketa

Čo sa chystáte zaradiť do svojej jarnej garderóby?

 pletený kardigán spolu so stále aktuálnymi legínami (70)

 koženú bundu v kombinácii s mini a členkovými topánkami (66)

 džínsový outfit vo western štýle (62)

 trendový béžový trenčkot na šatách v štýle „first lady“ (75)


     Spolu: 273x