Dievčatá pod tlakom ideálu krásy
Deväť z desiatich amerických dievčat vo veku 13 až 17 rokov cítia tlak módneho priemyslu a médií na to, aby boli vychudnuté. Tieto dievčatá hovoria, že módny priemysel a médiá vytvárajú nedosiahnuteľný ideál krásy. Vyplýva to z prieskumu inštitútu Girl Scout Research Institute, ktorý sa zaoberá zdravým vývojom dospievajúcich dievčat. Každá tretia dospievajúca Američanka priznala, že kvôli svojej postave niekedy hladovala.
Podľa agentúry Reuters sa v prieskume zúčastnila tisícka dievčat z USA vo veku od 13 do 17 rokov. Tri štvrtiny z nich tvrdia, že by si skôr kúpili oblečenie, ktoré by predtým videli na modelkách reálnych proporcií ako na vychudnutých modelkách. Zároveň však rovnaký počet respondentiek uviedlo, že je pre ne móda "naozaj dôležitá".
"Módny priemysel má naďalej veľmi silný vplyv na dievčatá a spôsob, akým sa pozerajú na svoje telo," hovorí jedna z autoriek prieskumu Kimberley Salmondová. "Teenagerky dostávajú návody na to, ako majú vyzerať od modeliek, ktoré vidia v módnych magazínoch a v televízii a to je niečo, s čím sa chcú silou mocou vyrovnať, keď sa na seba pozrú do zrkadla," vysvetľuje expertka. Pritom viac ako 80 percent dospievajúcich Američaniek tvrdí, že by sa radšej pozerali na prirodzené fotografie ako na digitálne upravené. Veľký vplyv na to, ako dievčatá vnímajú svoje telo, majú okrem celebrít a modeliek aj ich vrstovníci, priatelia a rodičia, ukázal prieskum.
Každá tretia dievčina v štúdii uviedla, že niekedy hladovala alebo odmietala jesť, aby schudla. Polovica respondentiek uviedla, že pozná medzi svojimi vrstevníčkami dievča, ktoré sa po jedle nútila do vracania a viac ako tretina tvrdí, že pozná vo svojom okolí niekoho s diagnostikovanou poruchou prijímania potravy.
Podľa agentúry Reuters sa v prieskume zúčastnila tisícka dievčat z USA vo veku od 13 do 17 rokov. Tri štvrtiny z nich tvrdia, že by si skôr kúpili oblečenie, ktoré by predtým videli na modelkách reálnych proporcií ako na vychudnutých modelkách. Zároveň však rovnaký počet respondentiek uviedlo, že je pre ne móda "naozaj dôležitá".
"Módny priemysel má naďalej veľmi silný vplyv na dievčatá a spôsob, akým sa pozerajú na svoje telo," hovorí jedna z autoriek prieskumu Kimberley Salmondová. "Teenagerky dostávajú návody na to, ako majú vyzerať od modeliek, ktoré vidia v módnych magazínoch a v televízii a to je niečo, s čím sa chcú silou mocou vyrovnať, keď sa na seba pozrú do zrkadla," vysvetľuje expertka. Pritom viac ako 80 percent dospievajúcich Američaniek tvrdí, že by sa radšej pozerali na prirodzené fotografie ako na digitálne upravené. Veľký vplyv na to, ako dievčatá vnímajú svoje telo, majú okrem celebrít a modeliek aj ich vrstovníci, priatelia a rodičia, ukázal prieskum.
Každá tretia dievčina v štúdii uviedla, že niekedy hladovala alebo odmietala jesť, aby schudla. Polovica respondentiek uviedla, že pozná medzi svojimi vrstevníčkami dievča, ktoré sa po jedle nútila do vracania a viac ako tretina tvrdí, že pozná vo svojom okolí niekoho s diagnostikovanou poruchou prijímania potravy.