Bernard Arnault - obchodník s luxusom

60-ročný Bernard Arnault, väčšinový vlastník koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, je podľa časopisu Forbes z marca tohto roku najbohatším Francúzom, tretím najbohatším človekom v rámci Európskej únie a štrnástym najbohatším človekom na svete s odhadovaným čistým imaním vo výške 16,5 miliardy dolárov. Spoločnosť zamestnáva okolo 56 tisíc ľudí a má asi 1500 obchodov po celom svete. LVMH je najväčšia firma s luxusom na svete, do portfólia ktorej patria také značky ako Dom Perignon, Moët & Chandon, Hennessy a Hines, Louis Vuitton, Loewe, Dior, Givenchy, Celine, Fendi, Marc Jacobs, Donna Karan, E-luxury, Sephora, Le Bon Marché, Chaumet, TAG Heuer.

Nekompromisný obchodník a milovník umenia

Bernard Arnault vyrastal v Roubaix v severnom Francúzsku a po štúdiu na École Polytechnique, pracoval ako inžinier v rodinnej stavebnej a obchodnej firme, ktorá sa podieľala na lukratívnej výstavbe bytov na francúzskej Riviere. Keď vyhrali v roku 1981 voľby francúzski socialisti, Arnault s rodinou emigroval do Spojených štátov a začal tam stavať byty v Palm Beach na Floride. Keď francúzski socialisti prešli na konzervatívnejší ekonomický kurz vrátil sa do Francúzska. Začiatok jeho luxusnej ríše sa začal črtať, keď v roku 1983 skrachovala textilná firma Boussac a francúzska vláda hľadala niekoho, kto prevezme túto textilnú ríšu, ktorá zahŕňala hneď niekoľko podnikov, vrátane firmy na výrobu jednorazových plienok a slávneho haute couture módneho domu Christian Dior. Arnault kúpil túto firmu s tým, že práve Dior bude tým pravým základným kameňom jeho budúcej ríše luxusu. Paradoxne však veľké peniaze mu priniesli jednorázové plienky, vďaka ktorým mohol v roku 1989 kúpiť ďalšiu skvelú značku Louis Vuitton.

Bernard Arnault je tvrdý obchodník, volajú ho aj francúzsky Donald Trump, ktorý správne načasoval svoju ambíciu vybudovať najväčšiu ríšu luxusu na svete. Načasoval ju na koniec osemdesiatych a deväťdesiatych rokov, kedy móda a luxus mali svoj boom, kedy veľké parížske módne domy a tradičné značky s luxusným tovarom už neboli len pre hollywoodske hviezdy, ale začali ich vyhľadávať postupne bohatí arabskí ropní magnáti, juhoamerickí boháči, japonské fanatické vyznavačky značiek a manželky a priateľky ruských novodobobých oligarchov.
Rovnako ako je tvrdý obchodník, tak je aj veľkým vyznavačom umenia. Jeho matka bola pianistka rovnako ako jeho prvá manželka ale aj súčasná manželka, kanadská koncertná pianistka Hélène Mercier. A snáď práve táto kombinácia – úcta a láska k umeniu na jednej strane a na druhej podnikateľské ambície – urobili z neho úspešného muža. "Návrhári majú bližšie k umelcom ako k inžinierom," hovorí Arnault. "Nie sú dobrí manažéri. John Galliano, Karl Lagerfeld, Marc Jacobs sú geniálni, no nemôžete ich dať do racionálneho prostredia a keď s nimi chcete pracovať, musíte im rozumieť a mať s nimi trpezlivosť." Jemu sa trpezlivosť a porozumenie s umelcami oplatili. John Galliano za dvanásť rokov u Diora urobil z nudnej značky štýlotvornú baštu pre novú generáciu a Marc Jacobs ako kreatívny riaditeľ značky Louis Vuitton so svojou zázračným zmyslom pre populárnu kultúru posunul kabelky Louis Vuitton z parížskej Avenue Montaigne do celého sveta.

Nová generácia a cieľová skupina

Bernard Arnault má päť deti, dcéru Delphine a syna Antoina z prvého manželstva a so svojou druhou manželkou má troch synov. Najstaršia Delphine má 34 rokov a už niekoľko rokov je ako jediná žena členkou predstavenstva LVMH. Rovnako ako jej otec je tvrdou obchodníčkou s prezývkou „Napoleon v obchode s luxusným tovarom“ alebo „vlk v kašmírovom kabáte“. Vyštudovala prestížnu London School of Economics a pracovala aj v známej poradenskej firme McKinsey v Paríži.
V septembri 2005 sa vydala za Alessandra Vallarino Gancia, bohatého dediča známej vinárskej dynastie. Svojho manžela si vzala v rímskokatolíckej katedrále v mestečku Gironde, ktorá je zaradená medzi kultúrne pamiatky pod záštitou Unesco. Ich svadba sa stala spoločenskou udalosťou roka 2005. Šaty na obrad aj na recepciu jej špeciálne navrhol John Galliano. Po ceremónií sa konala veľkolepá recepcia v Chateau d´Yquem v Bordeaux, kde Bernard Arnault podával vzácne víno z tejto pivnice z roku 1975, kedy sa Delphine narodila. Medzi hosťami boli osobnosti spoločenského a politického života a tiež z oblasti módy ako John Galliano, Karl Lagerfeld, ktorý sa zhostil aj úlohy fotografa, ďalej Glenda Bailey, šéfredaktorka časopisu Harper´s Bazaar, ministri vlády, manželka predchádzajúceho prezidenta Bernadette Chiracová ale aj súčasný francúzsky prezident Nicolas Sarkozy.
Druhorodený 32-ročný Antoine Arnault je zodpovedný za reklamné kampane pre módny dom Louis Vuitton. Napriek tomu, že je synom jedného z najbohatších ľudí na svete, je veľmi príjemný a neformálny mladý muž. Predtým, ako začal pracovať pre LVMH, pracoval ako predavač v butiku Louis Vuitton v Paríži. Tvrdí, že to bolo jedno z najúnavnejších období jeho života. Dnes je riaditeľom pre komunikáciu, neustále je na cestách a práve on prišiel s nápadom angažovať do reklamy Jennifer Lopez, ktorá začala éru celebrít v reklame pre Louis Vuitton. A nasledovali ďalšie ako Michail Gorbačov, Catherine Deneuve, Andre Agassi s manželkou Steffi Graffovou a Madonna a mnohé ďalšie.
Antoine a Delphine spája ich mladosť a predstavujú novú, mladfú cieľovú skupinu pre ich produkty. Antoine je typický Parížan, miluje umenie, svoj voľný čas trávi s priateľmi v reštauráciách a kaviarňach, miluje golf a tiež je vášnivým hráčom pokru. Delphine aj Antoine sa držia pravidla, že nosia len značky, ktoré vlastnia. Antoine obľubuje klasické prúžkované saká od Diora, biele košele, jednofarebné kravaty a topánky Louis Vuitton. Delphine zas cez deň nosí Diora a večer obľubuje Louis Vuittona ale tiež má rada veci od Pucciho, ktorý už tiež patrí do ich portfólia.


Bookmark and Share
 

Ďalšie články

27.03.2010 19:05 Móda z móla: Navy look vždy presvedčí
16.03.2010 10:53 Odkaz Alexandra McQueena
22.01.2010 13:23 Paríž vzdá hold YSL
19.01.2010 15:58 Slovenská módna scéna: Nenápadne jedinečná
11.12.2009 14:27 Orange fashion 2009

Diskusia

Pridaj príspevok



späť

Móda ulice


Fashion people


Najnovšie

TV Štýl 24

 

Odporúčame

Anketa

Čo sa chystáte zaradiť do svojej jarnej garderóby?

 pletený kardigán spolu so stále aktuálnymi legínami (69)

 koženú bundu v kombinácii s mini a členkovými topánkami (66)

 džínsový outfit vo western štýle (62)

 trendový béžový trenčkot na šatách v štýle „first lady“ (75)


     Spolu: 272x